Novi početak ranjenih kazališta

34

NOVI POČETAK RANJENIH KAZALIŠTA Izlazimo na ulice: predstave za samo jednoga gledatelja, teatar na Zrinjevcu i YouTube premijere!

zagreb, 060405
jadran film - studio 1
snimanje serije bitange i princeze
mila elegovic balic
foto dragan matic
-stu-

Epidemiološke mjere konačno popuštaju i mnoge kazališne kuće polako otvaraju svoja vrata. Svoje predstave će, doduše, davati uz mjere, što znači da gledališta još neko vrijeme neće biti dupkom ispunjena. Ipak, predstave počinju, a kad rade kazališta, lakše je zamisliti povratak u “staru normalnost” za kojom svi žude.

Ipak, neke kazališne kuće, zbog razornog zagrebačkog potresa koji je udario usred nevolje s koronom, nisu bile te sreće. Dobile su, naime, žutu naljepnicu na svoje zgrade pa im slijede dodatne statičarske provjere i analize. Konkretno, kazališta Gavella i Komedija i dalje ne mogu igrati u svojim prostorima, a ista je sudbina zadesila i Gradsko kazalište Žar ptica, koje će svoje nadolazeće predstave davati u parku Zrinjevac.

Osim samih kazališnih zgrada, Gavella i Komedija imaju crvene naljepnice na zgradama u kojima su bili njihovi uredski prostori, pa su i oni sada izmješteni. U kazalištu Komedija su privremene uredske prostore organizirali u foajeu svoje zgrade, koji je siguran za bivanje.

– Naša upravna zgrada koja gleda na Frankopansku ima crvenu naljepnicu, ne zato što je sama pretrpjela velika oštećenja, nego zato što se cijelom svojom visinom drži za zgradu Hotelijersko-turističke škole koja je dosta stradala, a njihov krov je pao na našu upravnu zgradu, na čijem tavanu držimo kostime – rekla nam je Martina Matota iz Gavellinog odjela za odnose s javnošću.

Sanacija gledališta

Njihova druga zgrada, u kojoj su scena, gledalište i garderoba, dobila je, pak, žutu naljepnicu, i to zbog oštećenja, kaže Matota, koja laicima ne izgledaju kao problem, no statičari su procijenili da zgrada ipak nije sigurna te se mora sanirati prije nego što u gledalište uđe 400 gledatelja, koliko ih Gavella ima u punom kapacitetu.

Treba spomenuti da se u Gavelli radi i nova scena, tzv. pokusna dvorana za 150 gledatelja, čiji su radovi počeli krajem 2017. godine, zbog čega je ulaz u Gavellu s Frankopanske već dulje zatvoren. Publika, znamo, ulazi kroz dvorište, koje je sada nesigurno zbog svega što je nastupilo potresom.

– Mi smo gradsko kazalište, moramo čekati odluke našeg osnivača. Postoje naznake da bi se mogla sanirati šteta i omogućiti ulaz publike kroz naš atrij, ali početkom iduće sezone, dakle sredinom rujna. No, to su za sada samo naznake – rekla je Matota pa se osvrnula i na alternativne Gavelline programe koje će u idućem periodu izvoditi svuda, osim na svojoj pozornici.

– Davali smo online predstave. Organizirali smo program ‘Gavelline DaleCOVIDnice’, kroz koji smo prikazivali desetak predstava te ih puštali u tjednom ritmu od ponedjeljka do četvrtka. Jedan od online projekata koji nam tek slijedi je i projekt Filipa Šovagovića “Sanjamo predstavu”, gdje smo snimili kratke scene, monodrame s glumcima našeg kazališta, koje ćemo u petak premijerno pustiti na našem YouTube kanalu i društvenim mrežama – pojasnila je Matota i dodala da će pri ovome projektu pozivati gledatelje da se kao autori uključe u predstave te tako postanu njihovi sukreatori. Te će se predstave jednom, kada za to bude prilike, postaviti i na pravim kazališnim daskama.

– Prvi dio predstave dogodit će se virtualno, a u drugom dijelu ćemo je izvoditi u realnom prostoru, na način da ćemo predstavu raditi prema sugestijama gledatelja koji su prvi njezin dio gledali online- rekao nam je autor koncepta Filip Šovagović.

Sedam soba

Tu je i projekt “Sedam soba za jednog gledatelja”, autor koncepta je Enes Vejzović, a ideja je bila organizirati kazalište za jednog gledatelja koji će fizički obilaziti sedam soba u kojima će ga čekati susret samo s jednim glumcem.  U kazalištu Komedija su, pak, netom prije potresa i pandemije ostali bez ravnatelja Krešimira Batinića, koji je dao neopozivu ostavku, a funkciju vršitelja te dužnosti preuzeo je Damir Lončar.

– Zgrada nije nepovratno oštećena – rekao nam je dodajući da je opcija izmještanja scene krajnja opcija. – Ne bih volio da se to dogodi. Uredi su trenutno u ovoj kazališnoj zgradi, ali radimo na tome da se to riješi i da se ne moraju seliti nazad u uredsku zgradu prekoputa, koja je oštećena više od one kazališne – rekao je Lončar.

– Tijekom svega ovoga davali smo predstave u suradnji s portalom Jutarnjeg, kao i na našim mrežama. Iduću sezonu ćemo nastavili tamo gdje smo stali. Stvarno se nadamo da će sa zgradom biti sve OK. Bili smo u pripremama za predstavu ‘Ožalošćena porodica’ i za mjuzikl ‘Ljepotica i zvijer’ koji ćemo prebaciti za drugu sezonu. Počinjemo u listopadu- završio je Lončar.

– Ja nisam prestala raditi ni u najgorem vremenu. Pisala sam, skladala i snimala videe. Ipak, užasno mi nedostaju scena i publika. Bez toga ja ne mogu i zato se nadam da će Grad Zagreb naći način da svoje najzagrebačkije kazalište što prije stavi u pogon. To se može s dobrom voljom. Znam ja da postoje procedure, ali u krizama se nekad moraju ubrzati stvari,  rekla nam je glumica Mila Elegović. Piše